Pomysł zrealizowania takiego wskaźnika narodził się już u mnie dawno dawno temu ale niestety brak doświadczenia na to nie pozwolił.Początkowo miał być to tylko układ wykonany dla doświadczenia jak większość moich projektów, ale potem postanowiłem umieścić go w obudowie komputera. Wykonałem pierwszą w życiu płytkę lakierem do paznokci niestety nie miało to prawa działać, zobaczcie sami mój post na elektrodzie na ten temat. Po jakimś czasie dostałem troszkę motywacji ogarnąłem Eagle i tak
właśnie powstał prezentowany niżej wskaźnik :)
 Założenia:
 -Wskaźnik miał być stosunkowo niedrogi 
-Działać płynnie 
-Małych wymiarów aby zmieściły się dwa kanały w kieszeni na napęd w PC 

Szczerze polecam ten wskaźnik początkującym ponieważ jest łatwy w budowie, nie zawiera dużo elementów, a przy tym naprawdę płynnie działa co widać również na filmie :)
Koszt wykonania takiego wskaźnika zamyka się w kwocie 20 zł(najdroższym elementem jest LM3916 bo ok. 7 zł) 











A tutaj foto wersji prototypowej:

Uwaga! Aby podłączyć urządzenie do zasilacza komputerowego należy użyć stabilizatora (w moim przypadku 10V)!



Pliki do pobrania:


PCB oraz schemat