Witam, zasilacz który posiadam w swoim warsztacie zbudowany został na kostce LM350. Początkowo mi wystarczał, ale z czasem kiedy potrzebowałem większego prądu niestety już się poddawał. Więc postanowiłem zbudować coś lepszego aby posłużyło mi tym razem na dłużej. Zdecydowałem się na ten dość popularny zasilacz i będę dodawał posty z postępu jego budowy tak aby wszystko było jasne i przejrzyste.

Zacząłem od najprostszej rzeczy czyli wykonania układu zasilającego dla woltomierza.W całości wykorzystałem elementy z odzysku ale niema problemu z ich zakupem.Transformator który wylutowałem ze starego telewizora na wyjściu ma 8V, a na stabilizator 7805 dociera lekko ponad 14V.

Pamiętaj że jeżeli nie masz odpowiedniego doświadczenia to nie podłączaj układu pod napięcie wyższe niż ok. 30V gdyż wyższe napięcie może być bardzo niebezpieczne dla Twojego życia lub zdrowia! Robisz to na własną odpowiedzialność! 









Pliki do pobrania: