Witam, kolejnym projektem którym chciałbym się pochwalić jest zbudowanie wzmacniacza na kostkach TDA2051. Pewnie spytacie dlaczego akurat na tych skoro są lepsze. Otóż nie zbudowałem tego wzmacniacza dla potrzeby posiadania takiego, lecz zwyczajnie miałem takie kości wyjęte ze starego telewizora jak i resztę części potrzebnych do jego budowy, więc nic mnie to nie kosztowało, a zyskałem odrobinę doświadczenia :)
Nota katalogowa podaje że wzmacniacz ma 40W ale
niestety przy takiej mocy pojawiają straszne przesterowania dźwięku, dlatego też wzmocnienie należy ograniczyć rezystorem lub potencjometrem.Aby to zrobić należy zmniejszyć rezystor między nóżkami 2-4, lub zwiększyć rezystor pomiędzy drugą nóżka a kondensatorem.Po takim zabiegu dla kogoś kto buduje pierwszy wzmacniacz będzie dużą frajdą posłuchanie jakie wzmocnienie i dźwięk dają te kości. Wzmacniacz zasilany jest napięciem symetrycznym do 25V. Na razie jak się domyślacie są to same kanały,ale kiedyś jak się więcej nauczę zbuduję do niego resztę (filtry itp.) tak aby powstało kompletne urządzenie. Mimo co jak na razie układzik został przetestowany, działa i ląduje na półce oczekując na zdobycie większego doświadczenia przeze mnie :)
Potrzebne elementy:
  • 2xTDA2051
  • 4x22K
  • 2x2,2R
  • 2x680R
  • 4x220uF
  • 4x100nF
  • 2x470nF
  • 2x22uF
  • 2x1uF




Pliki do pobrania:

PCB oraz schemat